محسن رضایی در دانشگاه گیلان: آقای خاتمی زحمت کشید، جایزه نوبل را کس دیگری برد


دکتر محسن رضایی سه شنبه، دوم آذر مهمان انجمن اسلامی و دانشجویان دانشگاه گیلان بود.

آقای رضایی در پاسخ به ادعای دانشجوی نماینده جامعه اسلامی دانشگاه گیلان مبنی بر اینکه شما درس اقتصاد خوانده اید ولی علم اقتصاد نمی دانید و بارها در سخنانتان گفته اید که تحریم ها باعث عقب افتادگی کشور و مردم ایران شده است گفت: این حرف دروغ است و من هرگز این سخنان را بر زبان نیاورده ام.
رضایی همچنین در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی این دانشجو که گفت شما و آقای هاشمی به امام فشار آوردید و ایشان را مجبور کردید که جام زهر را بنوشند گفت: مگر خود امام زبان نداشت که این حرف ها را بزند ؟ امام اتفاقا این نوع بیانات را محکوم کرد و گفت بعد از من عده ای نیایند و بگویند چرا قطع نامه پذیرفته شد ؟ امام این ها را افراد احساساتی و یا نفوذی های دشمن خواندند و این تصمیم را به دلیل مشورت با کارشناسان گرفتند. این اهانت به امام است که ما بگوییم عده ای امام را مجبور به پذیرش این قطع نامه کردند. در هر دولتی همین طور بوده که هر گروهی که می آید صحبتی در مورد دفاع مقدس می کند. بعضی از روی خیرخواهی و بعضی آگاهانه.

رضایی در پاسخ به پرسش این دانشجو که گفت شما پس از انتخابات با فتنه گرها همراهی کرده و التزام خودتان به ولایت فقیه و سخنان رهبر انقلاب را در عمل نشان ندادید گفت: من نه با فتنه گران و نه با افراد افراطی بی طرف همراهی نکردم. در مورد انتخابات که همه قضاوت کردند. نمی خواهم این را بگویم. شما به وجدان خود مراجعه کنید و ببینید آیا حرف هایی که من زدم بدون برنامه، ادب و متانت بوده و آیا به کسی توهین کردم ؟ بعد از انتخابات من قانون را محور قرار دادم و تا زمانی که فرصت قانونی بود اعتراض کردم و گفتم آرای مردم ناموس مردم است. همین که شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد من اعتراضاتم را متوقف کردم و گفتم باید به نظر شورای نگهبان احترام گذاشت و به آن تمکین کرد. اگر هم قانون اشکالاتی داشته باشد ما باید در آینده آن را رفع کنیم. از جمله تشکیل کمیسیون ملی انتخابات که پیشنهاد کردم. آن موقع دو گروه داشتیم. گروه اول می گفتند شما بی خود کردید که به نتیجه انتخابات اعتراض کردید و باید همان روز اول آن را تایید می کردید. گروه دوم تا زمانی که من به اعتراضات ادامه می دادم خوشحال بودند. به محض این که گفتم باید به نظر شورای نگهبان تمکین کرد یادم می آید که بیش از ده هزار ایمیل حاوی و فحش و بد و بیراه برای من آمد که شما چرا عقب نشینی کردید و باید ایستادگی می کردید. از همان ابتدا قانون محور کار من بود. چون اگر قانون نباشد هرج و مرج می شود و حتی اگر ما به قانونی اعتقاد نداشته باشیم باید آن را بپذیریم تا از آسیب های بعدی جلو گیری کنیم. بنابراین آقای رئیس جمهور و رئیس مجلس و غیره نباید بگویند من به این قانون اعتقاد ندارم پس به آن عمل نمی کنم. وقتی من در راه پیمایی نهم دی شرکت کردم به رهبر نامه نوشتم، به ایشان تبریک گفتم و خواستم که این انسجام به همین شکل حفظ شود. نخبگان باید از این فرصت استفاده کنند، معترضان انتخابات هم به مردم بپیوندند و رسیدگی به مسایل اقتصادی و اجتماعی را سرلوحه کار قرار داهیم.

رضایی در رابطه با مقابله با تحریم ها گفت ما فرمول هایی برای مقابله با این تحریم ها داریم ولی صلاح نیست که من آنها را در اینجا علنی کنم زیرا قدرتها می فهمند و این راهکارها را هم مسدود می کنند.

رضایی همچنین در بخش دوم سخنرانی که نماینده جامعه اسلامی جای خود را به نماینده انجمن اسلامی دانشگاه گیلان داد در پاسخ به مساله مطرح شده از سوی این دانشجو در ارتباط با روابط بین المللی جمهوری اسلامی گفت: ما از ابتدای انقلاب مشکل بزرگی به نام کارشکنی های امریکا داریم. امریکا از روز اول بنای ناسازگاری را با ما گذاشت. چه دولتهای میانه رو روی کار آمده باشند و چه دولتهای شبیه دولت آقای احمدی نژاد، رفتار امریکا با ما هیچ وقت خوب نشده. آقای خاتمی با دسته گل به سازمان ملل رفتند. جایزه نوبل را به کس دیگری دادند. البته ما مخالف نیستیم. هر ایرانی که جایزه نوبل را بگیرد باعث خوشحالی ما خواهد بود. اما در این زمینه زحمتها را آقای خاتمی کشید و جایزه نوبل را به کس دیگری گرفت. چون امریکایی ها می گفتند این مقدار عقب نشینی که آقای خاتمی کرده کافی نیست. آقای احمدی نژاد با فرم دیگری به صحنه آمدند و باز هم رفتار امریکایی ها با ما درست نشد. یعنی نه با گل و نه با تهدید مشکل ما حل نشد. به هر حال ما باید یک استراتژی مناسب پیدا کنیم و خواهیم کرد. شما نگران نباشید.

رضایی در انتها در رابطه با ارتباط پیشرفت های علمی مانند علم هسته ای و نانو با زندگی مردم تصریح کرد ما باید به تجاری سازی علم و فناوری بپردازیم. اگر این کار صورت نگیرد ما مثل روسیه خواهیم شد که روی کره ماه پیاده شد ولی مردمش گرسنه و فقیر ماندند. در ایران بین علم و فناوی و اقتصاد دره عمیقی وجود دارد. علم و فناوری باید در عمل وارد زندگی مردم شود.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

پاسخی بگذارید

