سخنی با اعضای بالاترین

از همه دوستان خواهش می کنم به خاطر بالاترین و بالاترینی هم که شده این متن را تا انتها بخوانند و نظر خود را با یکی از کوچک ترین و جدیدترین اعضای این سایت در میان بگذارند.

بنده چند سالی است که عمر خود را در راه وطن و آرمانهای مردم کشورم گذاشته ام. قبل از انتخابات از فعالان ستاد آقای کروبی بودم و در همان مقطع هم یک بار برای پنج روز در بازداشتگاه به سر بردم. پس از انتخابات مشغول فعالیت در زمینه عکاسی و فیلم برداری از جنبش سبز مردم در شهر تهران شدم. به شکلی که احتمالا تعدادی از عکس ها و فیلم های معروفی که از حوادث پس از انتخابات دیده اید توسط دستان خدمت گذار من ثبت و ضبط شده. از جمله عکس های خبری از تظاهرات میلیونی 25 خرداد و فیلم هایی از درگیری های روز عاشورا مانند فیلمی که هجوم مزدوران حکومتی به راه پیمایی سکوت مردم در این روز را نشان می دهد و حوادث زیر پل کالج. پس از فروکش حوادث پس از انتخابات بار دیگر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدم و دو ماه را در بازداشتگاهی در کرج گذراندم که با خوش شانسی توانستم آزادی خود را خریده و امروز در خدمت شما باشم.

پس از این اتفاق فعالیت های خود را به پخش سی دی و شعار نویسی محدود کرده و به فعالیت مجازی در فیس بوک پرداختم. قصدم از بیان این مطالب به هیچ وجه این نبود که خود را مهم جلوه داده یا خدای ناکرده به همراهان راه آزادی فخر بفروشم. حال آنکه از دیدگاه خودم همراه حقیر و کوچکی بیش در راه مبارزه با دیکتاتوری و استبداد نبوده ام و گهگاه وقتی در مقام مقایسه خود با بزرگ مردان و دلاورزنانی که در راه آزادی و آزادگی و دموکراسی از جان و مال خود گذشتند، طعم شلاق و شکنجه و تجاوز را چشیدند، سال های عمر خود را در تبعید و زندان گذراندند، فرزندان و خواهران و برادران خود را از دست دادند و با سری افراشته به تیغ جلادان مزدور بوسه زدند بر می آیم بیشتر به حقارت و ضعف و ناتوانی خود پی می برم.

همه اینها را گفتم که بدانید جوانی نیستم که از راه نرسیده و به همین سادگی از جامعه نسبتا آزاد بالاترین طلب اعتماد و کسب اعتبار کنم.

دو سال است همراه همیشگی بالاترین محسوب می شوم و روزی که نتوانسته ام به بالاترین نگاهی هر چند کوتاه بیاندازم برایم روز چندان خوبی نبوده. سه ماه پیش تصمیم گرفتم که خودم هم به این جامعه مجازی بپیوندم و در فعالیت شما شریک باشم. پس از کش و قوس های فراوان و خواهش از بسیاری از دوستان سرانجام توانستم دعوت نامه بالاترین را دریافت کرده و به آرزوی خود برسم. ولی…

مشکل از اینجا شروع شد. بالاترین دقیقا آن چیزی نبود که فکر می کردم و از بیرون به نظر می رسید. پیش از این هم با خواندن بعضی لینک ها و کامنت ها متوجه موضوعاتی شده بودم ولی پس از آنکه خودم در این فضا قرار گرفتم به آن مطمئن شدم. بالاترین اسیر حجم بزرگی از سطحی نگری به لینک ها، باند بازی، چند تیمه شدن و به عبارتی پارتی بازی شده. احساس همین موضوع که به نظرم سم بزرگی برای بقای بالاترین است و باعث کاهش یافتن محبوبیت و اعتبارش می شود من را بر آن داشت که این موضوع را با شما در میان بگذارم. بنده اخیرا لینکی به بالاترین فرستادم با عنوان «محسن رضایی در دانشگاه گیلان: آقای خاتمی زحمت کشید، جایزه نوبل را به کس دیگری دادند». مطلبی بود حاوی نکاتی بسیار جالب شامل اینکه محسن رضایی در سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه گیلان گفته به تقلب در انتخابات اعتقاد دارد، معتقد به برقراری رابطه با امریکاست، مخالف ادامه یافتن پروژه هسته ای جمهوری اسلامی است و طرفدار دریافت جایزه نوبل توسط آقای خاتمی بوده و هست! این خبر که همراه با فایل تصویری سخنرانی توسط یکی از دوستان دانشگاه گیلانی برای من فرستاده شده بود را پس از تبدیل به متن روی وبلاگ خودم قرار دادم و برای بالاترین فرستادم به امید اینکه دیده و خوانده شود. که اگر این گونه می شد بالاترین اولین رسانه اعلام کننده این خبر می بود. اتفاقی که مطمئنا برای بالاترین و اعتبار آن بسیار مفید است که پیش از سایر خبرگزاری ها خبرهایی از این دست را روی صفحه اول خود ببیند. ولی این لینک 9 رای مثبت بیشتر نیاورد و به زودی از صفحه بالاترین محو شد.

یکی دیگر از لینک هایی که اخیرا به بالاترین فرستادم عکسی بود از میدان توشیبای رشت تحت این عنوان: «میرزاکوچک خان جنگلی هم ولایت مدار شد». عکس بود از بنر نصب شده در مکان نام برده توسط حذب موتلفه اسلامی که میرزاکوچک خان را با درج عکسی از او حجه الاسلام یونس جنگلی از شهدای با بصیرت و ولایت مدار گیلان نامیده بود! در پانزده دقیقه ای که این لینک  روی صفحه تازه های بالاترین قرار داشت 170 کلیک روی آن شد ولی با 11 رای مثبت به زودی از صفحه قابل دید اولیه بالاترین محو شد و کلیک ها هم به زودی و با همان سرعت قطع شدند. نیم ساعت بعد لینکی روی صفحه اول بالاترین دیدم که با بیش از 60 رای مثبت عکسی در یکی از میادین رشت را نشان می داد که در آن پرچمی توسط بیسج منطقه گیلان نصب شده بود. این پرجم دست نویس دارای دو غلط جمله سازی خنده دار ولی عادی برای قشر ولایت مدار کشور عزیزمان بود. در کمال تعجب تعداد کلیک هایی که روی این لینک صفحه اولی شده بود به نصف کلیک های صورت گرفته روی لینک بنده -که امروز خبر می رسد از سوژه های خنده مردم عزیز رشت شده-هم نمی رسید.

روبه رو شدن با این اتفاق اندکی غمگینم کرد. نه برای خود و لینکم که هیچ کدام اهمیت چندانی ندارند. تنها برای بالاترین، که ملاک رای مثبت امروز بسیاری از کاربرانش نام فرستنده لینک، سایت یا وبلاگ لینک شده و سفارشاتی که در فضای یاهو مسنجر، فیس بوک و … به یکدیگر می کنند و لینک های خود را برای گرفتن مثبت به دوستان خود می فرستند شده.

بالاترینی که کاربرانش در چند هفته گذشته علیه قوانین وضع شده در رابطه با مسایل دینی و محدود شدن آزادی بیان تا این حد سر و صدا به راه انداختند و این حرکت را به گرفتن آزادی بیان از کاربران و حمایت از یک قشر خاص در یک انتخابات آزاد تشبیه کردند.

اعضای بالاترین باید این واقعیت را بپذیرند که می توان این وضعیت را به خرید و فروش رای و دادن سیب زمینی به مردم برای خریدن رای آنها تشبیه کرد. به این دلیل از لفظ خرید و فروش استفاده کردم که در بالاترین برای بعضی از اعضا یک عادت شده که آقای x به لینک های خانوم y رای می دهد و متعاقبا خانوم y هم لینک آقای x را می پسندد.

اگر مطلب طولانی و خسته کننده بود پوزش من را بپذیرید ولی اگر به انتهای این نوشته رسیدید یا حتی به انتهای آن نگاهی انداختید این لینک را به شیوه خودتان به دوستان و همراهانتان هم معرفی کنید. نه برای اینکه به آن مثبت بدهند. تنها برای اینکه آن را بخوانند و در باره اش قضاوت کنند.

با تشکر فراوان و آرزوی آزادی و پایداری برای همه شما

دل پیرو

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

دیدگاه‌ها

  • سدد  On 29 نوامبر 2010 at 18:16

    من هم فقط بالاترین خوون هستم. این که یکی آی دیش برایش اعتبار آورده بنظرم بد هم نیست. یعنی لابد تا حالا خوب بوده که آدمهای بیشتری قبولش دارند. من که اون تو نیستم ولی خودم تقریبا هر لینکی که Germany میذارد را باز میکنم. اون حالت باند بازی که گفتی ولی واسه من که این بیرونم هم حس میشه. امیدوارم خودشون تمومش کنن. هدف اصلی را فراموش نکنیم.

    • irankhayyam  On 29 نوامبر 2010 at 18:25

      بله دوست عزیز کاربرانی مثل Germany وجود دارن که اعتبارشون رو از چندین سال فعالیت مفید و قوی به دست آوردن. ولی عده ای هم هستن که اعتبارشون رو از راههای دیگه ای به دست میارن. به هر حال من منکر زحمات هیچ یک از کاربران بالاترین نمی شم. مشکل من فقط اینه که سیستم بالاترین و تعریف این سایت چیز دیگه ای هست. بالاترین لینک ها. نه بالاترین افراد

  • نقش و نگار  On 29 نوامبر 2010 at 18:23

    سلام به سبک نقش ونگار
    اولش ادم از این متن ها برای بالا ترین می نویسه . کلیک هم روش زیاد میشه.
    از این داستانها برای هر بالاترینی بار ها رخ داده. اما اگر یک لینک خوب بفرستی میاد بالا و حتی لینک اول صفحه هم میش ه. من هم مثل شما فکر می کردم. اما بعد دیدم واقعا قصدی در میان نیست.
    شاد و سبز باشید.

پاسخی بگذارید

